Sunday 22 July 2012

Luka dihati ini...


Ya  ALLAH...
Hati ini diduga dengan dugaan yang engkau berikan...
Terasa berat....terasa lelah meniti ruang hati ini...
Manis yang aku berikan...
Tapi pahit yang aku perolehi...
Aku sedar..aku tidak harus merungut atas dugaan ini...
Aku sentiasa akan istiqamah dalam mencari dimana silap diri ini...

Ya ALLAh...
Kau berikanlah aku kekuatan hati dan akal fikiran dalam menyelesaikan masalah ini...
Sesungguhnya...hati ini sangat terguris dan sakit dengan apa yang terjadi...
Kasih sayang yang aku berikan.. dibalas sebegini rupa...
Salahkah bila hati ini sayang padanya...

Ya ALLAH...
Dihati ini tertanggung beban yang berat...
Kau ringankanlah beban ini...
Kau bukakan pintu hati ini untuk orang lain yang aku tidak kenali...
Agar aku tidak terus-terusan hidup dalam angan-anganku...
Wahal aku sedar...hati dia bukan milikku...

Ya ALLAH...
Kau padamkan la cahaya kasih sayang aku padanya jika dia bukan yang terbaik bagiku..
Dan jika dia adalah insan yang dijanjikan sejak dahulu lagi maka kau permudahkanlah hati ini...
Ya ALLAH...
Pada-Mu aku berserah...
Aku relakan hati ini YA ALLAH....
Aku pasrah.....

Ya ALLAH...
Tika hati ini  aku sulam dengan kasih sayang...
Tapi hati ini terus-terusan terluka...
Adakah aku tidak pantas untuk disayangi...
Adakah aku tidak berhak untuk memilik...

YA ALLAH....
Aku tawakal  dan pasrah dengan dugaan ini...
Sesungguhnya hati ini makin kosong....
Dan yang aku hanya miliki kasih sayang dari-MU Ya ALLAH...
Kasih sayang yang HAKIKI...
 yany kekal abadi...(^_^)...

No comments:

Post a Comment