Saturday 4 August 2012

HATI....

Hati...
Hati ini sedih sangat bila dapat tahu ia didustai lagi...
Entah apa yang harus aku lakukan...
Tak terluah rasa sakit ini...
Tak mampu aku jujur tentang kesakitan ini seperti selalu...
Hati ini mulai ragu dengan butir bicara mu...
Mengapa sakit yang sama harus ada pada luka yang sama...
Ingin aku cerita pada mu, tapi bisakah kau mengerti...
Sedih, terluka, sakit dan macam-macam lagi yang aku rasai sekarang...
Kadangkala pernah terlintas difikiran ku mampukah aku bertahan...
Masalah silih berganti....
Ia umpama ribut yang meranap segala-gala yang telah kita miliki dulu...
Aku terawang-awang...
Aku resah... resah dalam meniti perhubungan ini....
Aku mulai takut... jika aku tidak mampu berterus-terang tentang segala-galanya padamu lagi...
Aku mulai terima kekurangan padamu... sebagaimana kau cuba belajar menerima kekurangan aku...
Malah aku telah belajar memaafkan apa yang telah kau lakukan... kini dulu dan segala-galanya...

No comments:

Post a Comment